Wat houdt jou tegen om te verbeteren?! Herken je dit. Je bent zo druk met je bedrijf bezig om alles op rolletjes te laten verlopen dat je helemaal geen tijd hebt om vooruit te kijken. Je toekomstplannen blijven vaag en … Continue reading
40 punten om je plan van aanpak naar een hoger niveau te brengen
40 punten om je plan van aanpak naar een hoger niveau te brengen We willen allemaal de hoogste score op onze EMVI-criteria, maar hoe doe je dat? En belangrijker nog; waar let de opdrachtgever op? Om je daarbij te helpen … Continue reading →
Omgaan met afwijzingen
Omgaan met afwijzingen Bij iedere inschrijving loop je het risico dat je wordt afgewezen. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Het kan zijn dat je plan van aanpak niet goed gescoord heeft ten opzichte van je concurrenten. Of dat je een … Continue reading →
3 meest gemaakte fouten bij aanbestedingen
Doordat ik zowel bestekken schrijf voor opdrachtgevers als voor aannemers inschrijf op bestekken, zie en ervaar ik beide kanten. Ik merk steeds vaker dat het vertrouwen een ware kloof aan het worden is. Beide partijen staan lijnrecht tegenover elkaar en geven … Continue reading →
Omgaan met veranderingen
Wetten en regelgevingen zijn voortdurend onder veranderingen onderhevig. Ze draaien een paar jaar en dan zijn er weer veranderde gedachtes. Soms onder druk van de politiek en soms omdat het in theorie heel goed verzonnen was, maar in de praktijk … Continue reading →
3 communicatie lijnen
3 communicatie lijnen Na aanleiding van het schrijven van een boek met als werk titel “win jou aanbesteding”! Ik werk met het VECHT systeem die ik in een blog systeem toelicht. De V staat voor vertrouwen klik HIER . De E … Continue reading →
Hoe begin jij je tweede helft?
Het eerste helft van het jaar is alweer om en de tweede helft staat voor de deur. Maar daarvoor gaan we eerst vakantie vieren! Ook ik neem de rust en de ruimte tijdens mijn vakantie. Tegelijkertijd ga ik ook plannen … Continue reading →
In 4 stappen vertrouwen opbouwen bij je opdrachtgever
In 4 stappen vertrouwen opbouwen bij je opdrachtgever Begin dit jaar heb ik mijn bedrijfsvoering omgegooid. Van de kant van de opdrachtgevers naar de kant van de aannemers. En ondanks dat ik een heel aantal aannemers al kende, liep ik … Continue reading →
Krijg jouw ideale opdrachtgever
Iedere ondernemer is op zoek naar zijn of haar ideale opdrachtgever. In mijn ogen is dat een opdrachtgever die jou kent en vertrouwt. Dat gebeurt niet vandaag op morgen en dit kost tijd. Hoe eerder jij begint hoe eerder je … Continue reading →
Geef nooit op
Een paar weken geleden had ik de mogelijkheid om bij een kort geding aanwezig te zijn. De potentiële opdrachtgever van een klant van mij was voor het gerecht gedaagd. Dit was naar aanleiding van een aanbesteding waarbij mijn klant als … Continue reading →