40 punten om je plan van aanpak naar een hoger niveau te brengen
We willen allemaal de hoogste score op onze EMVI-criteria, maar hoe doe je dat? En belangrijker nog; waar let de opdrachtgever op?
Om je daarbij te helpen volgen hieronder 40 dingen waar de consument (= opdrachtgever) rekening mee houdt voordat hij/zij een aankoop doet EN waar jij dus goed op kan scoren tijdens de aanbestedingen.
Verhoog je winkans door:
- Geef een kloppend aanbod
- Zorg voor goede veiligheidsvoorzieningen
- Een goed onderhoud met de omgeving is tegenwoordig een vereiste
- Wees duurzaam in je werk en zorg dus dat je werk lange tijd mee gaat
- Kom met een goede prijs vs kwaliteit verhouding
- Lever de grootst mogelijke zekerheid
- Ben voor, tijdens en na het werk volop zichtbaar
- Zorg dat alles wat je doet ‘goed aanvoelt’
- Maak er een fijne beleving van zodat het…
- … als een goede ervaring wordt ontvangen
- Zorg voor compleetheid
- En lever als volledig aan
- Gemak dient de mens (en dus consument)
- Alleen volledige ontzorging van de opdrachtgever levert al de volle score op
- Heb, houd en creëer vertrouwen in jezelf, het werk en de opdrachtgever
- Maak het complete werk kloppend en rond het goed af
- Wees duidelijk in je communicatie
- Ben overzichtelijk in je werk
- Zorg voor een schone werkomgeving en besteed daar aandacht aan
- Ook een veilige werkomgeving is van belang
- Ben de meest stimulerende persoon
- Zorg voor een plezierige omgang, ook bij meningsverschillen
- Ben verrassend
- Elk werk is uniek dus hou die spanning vast
- 100% probleemoplossend = 100% werk
- Voor elke situatie creëer een snelle respons
- Zorg voor goede bereikbaarheid (van het werk, de omgeving, de bewoners, etc.)
- Geef de beste service
- Wees vriendelijk naar iedereen
- Werk ordelijk
- Ben klantvriendelijk
- Zorg voor een goede staat van het materiaal
- Dit geeft een goede uitstraling van je bedrijf en dus je werkzaamheden
- Wees vernieuwend
- Zorg voor een goede prestatie nu en in het verleden
- Houden aan de gemaakte afspraken
- Maak een realistische planning en houd je daaraan
- Zorg voor een goede klachtenafhandeling
- Wees kritisch op jezelf en op het gehele werk (zowel uitvoering als voorbereiding door derden)
- Dit is een lange lijst geworden, maar hij is niet compleet…
… en dus ben ik benieuwd naar jou punt. Waar let jij als consument zelf op voordat je een aankoop doet?
Laat het me weten in het commentaarveld hieronder!
Met vriendelijke groet,
Bianca van Rooij
Ps DEEL dit artikel met JOU netwerk door op de Facebook, LinkedIn, Twitter of Google + share knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jou netwerk profiteren.
No comments yet.